Her skal du og dit barn arbejde med tal pĂ¥ en sjov mĂ¥de. Dit barn skal kigge pĂ¥ det symbolske tal, for eksempel 4, og bagefter skal dit barn placere (ved hjælp af en streg, som dit barn tegner) fire myre pĂ¥ græsset.
Her arbejdes der med at overføre viden fra det symbolske tal (4) til det visuelle. Her er ses det for eksempel i form af myre. Nogle børn kan sagtens tælle fra 1 til 40, men kan ikke placere, hvor mange for eksempel fire er af en genstand. Det vil denne opgave gøre dig opmærksom pĂ¥ som forældre.
I denne opgave er der fokus pĂ¥ dit barns talforstĂ¥else – her med fokus pĂ¥, hvordan tal kan se ud, altsĂ¥ bĂ¥de tallet fire, men ogsĂ¥ mængden af myre. Det er enormt vigtigt at arbejde med dit barns talforstĂ¥else, da det har afgørende betydning for, hvor let dit barn har ved at være med i et fag som matematik. Læs mere om forskning og talforstĂ¥else her.
MĂ¥l: At lære sammenhængen med tal og talmængder.
MĂ¥lgruppe: 4-6 Ă¥r