Søg
Close this search box.

Tegn den anden halvdel – spejling

Hjernen udvikler sig hele tiden, og dit barn kan lære at se sammenhænge på mange måder. I disse opgave skal dit barn øve sig i at færdiggøre en figur – altså tegn den anden halvdel af figuren. Det dit barn også gør i disse opgaver er at lave en spejling, så figuren har én symmetriakse. 

Dit barns hjerne vil få lettere ved at se spejlinger og spejle, når dit barn arbejder med opgaver som disse i de mindre klasser.

Dét at tegne og føre en blyant med hånden udvikler kreativiteten og dit barns finmotorik. Denne skal stimuleres for at udvikle sig, men ofte stopper mange med at tegne omkring 2. klasse. Det er ikke hensigtsmæssigt, da kreativitet er udviklingsfremmende, og det faktisk styrker musklerne i fingerne at tegne og det bliver dermed lettere at skrive med blyanten.

Spejling

Der er mange måder at være kreativ på, og flere børn synes det er sjovt at tegne noget, som er flot for eksempel ved hjælp af en spejling. Det er nogle gange lette at tegne efter, og det øver også hjernen i at huske. I kan for eksempel også udvikle opgaven, så dit barn må se tegningen én gang, men derefter lægger I et papir over den side, hvor figuren er. Nu skal dit barn bruge sin hukommelse til at huske så mange former og detaljer som muligt. Bagefter kan dit barn prøve igen, og jo flere gange dit barn gør øvelsen, jo lettere vil dit barn huske figurens former og detaljer. Denne øvelse træner dit barns hukommelse og lysten til at øve sig, fordi der sker fremskridt. 

Målgruppe: 5-7 år 

Mål: Udvikle kreativitet, finmotorik og præcision.

Reklame

Copyright og Licens

ALT materialet på hjemmesiden GRATIS brug for private.

Kopiering må kun finde sted på institutioner eller virksomheder, der har indgået aftale med Copydan Tekst & Node, og kun inden for de rammer, der er nævnt i aftalen.

Hvis ikke I ikke har lavet aftale med Copydan skal der købes Licens her.

Store bogstavkort 199kr