Så er det efterårsferie, og ungerne skal aktiveres!
Jeg har fundet lidt forskellige lege og oplevelser frem, som jeg synes, du skal bruge lidt tid på sammen med dit barn.
Legene har temaet ‘natur‘. Naturen er fantastisk, beroligende og fascinerende -også indbyder naturen til rigtig meget læring på en nem måde.
Husk dit barn elsker små projekter, som I har sammen, der skabes skøn nærvær, også lærer dit barn lige samtidigt – bonus bonus bonus:D.
Og dine store børn sagtens kan lege med!
Forslag:
- Fra 3 år: Skovtur og lære om naturen. Hvem elsker ikke en skovtur?
- Fra 3 år: Naturmandalas bliver vi aldrig trætte af herhjemme og slet ikke i efteråret med de smukke farver.
- Fra 2 år: Naturbogen! Hvis du ikke allerede har lavet den med dit barn, så er det altså nu! Det er SÅ fint et projekt. Og find endelig nogle smukke efterårsblade til at lægge i, hvis du allerede har gang i Jeres egen bog.
- Fra 3 år: Efterårsblade. Du og dit barn skal samle en masse forskellige efterårsblade og sammenligne med bunken, I kunne finde i sommers og foråret. Hvis du ikke kom med i foråret, så hop med nu og brug de billeder, som Bjørn og jeg tog tidligere på året her.
- Fra 2 år: Bladpynt til vinduerne. Super fint på vinduerne i børneværelset.
- Fra 3 år: Ud og find nogle frø/nødder, som I planter i haven nu og venter til foråret, hvor det forhåbentlig titter frem:D.
- Blad puslespil. Nem lille leg med blade, der blot klippes over.
- Is og natur. Denne leg er nærmest kunst! Find ting i naturen og frys det ned med vand.
- Sidste aktivitet, som jeg vil anbefale er et ORMEBO – jeps! Tjek det ud her.
Ha en skøn og lærerig eftersårsferie!





